Definicija pojma kabotaža
- Zakon o prevozih v cestnem prometu (ZPCP-2) – »kabotaža« je vsak prevoz potnikov ali blaga med posameznimi kraji v Republiki Sloveniji, ki ga opravlja tuji prevoznik ali tuja prevoznica (v nadaljnjem besedilu: tuji prevoznik) oziroma prevoz potnikov ali blaga med posameznimi kraji v drugi državi, ki ga opravlja domači prevoznik;
- Uredba (ES) 1072/2009 Evropskega parlamenta in Sveta – „kabotaža“ pomeni notranji cestni prevoz za najem ali plačilo, ki se začasno opravlja v državi članici gostiteljici skladno s to uredbo.
Slikovni prikaz
Kabotažni prevoz je prevoz iz točke A v točko B, ki ga opravi nerezidenčni (tuji) prevoznik v tem primeru v Franciji.
Mednarodni prevoz je prevoz iz točke C v D, iz D v A, iz B v C ali v obratni smeri.
Ureditev kabotaže od 14. maja 2010 – Uredba (ES) št. 1072/2009 Evropskega parlamenta in Sveta
Splošno načelo
1. Vsak cestni prevoznik, ki opravlja prevoz blaga za najem ali plačilo in je imetnik licence Skupnosti ter katerega voznik – državljan tretje države – ima potrdilo za voznike, je pod pogoji iz tega poglavja upravičen do opravljanja kabotaže.
2. Ko je blago, ki se prevaža v okviru dohodnega mednarodnega prevoza, dostavljeno, se cestnim prevoznikom iz odstavka 1 dovoli opravljanje do treh kabotaž z istim vozilom, ali – v primeru spojenih vozil – z motornim vozilom tega istega vozila po mednarodnem prevozu iz druge države članice ali tretje države v državo članico gostiteljico. Zadnje razkladanje v okviru kabotaže pred zapustitvijo države članice gostiteljice se izvrši v 7 dneh od zadnjega razkladanja v državi članici gostiteljici v okviru dohodnega mednarodnega prevoza.
Cestni prevozniki v roku iz prvega pododstavka opravijo del kabotaž ali vso kabotažo, dovoljeno v skladu z navedenim pododstavkom, v kateri koli državi članici, če se omejijo na eno kabotažo v eni državi članici v 3 dneh po tem, ko nenatovorjeni vstopijo na ozemlje navedene države članice.
3. Opravljanje cestnih prevozov blaga v državi članici gostiteljici s strani cestnega prevoznika nerezidenta velja za skladno s to uredbo le, če lahko cestni prevoznik predloži jasne dokaze o dohodnem mednarodnem prevozu ter o vsaki zaporedni izvedeni kabotaži.
Dokazi iz prvega pododstavka vključujejo naslednje podatke za vsak prevoz:
(a)ime, naslov in podpis pošiljatelja;
(b)ime, naslov in podpis cestnega prevoznika;
(c)ime, naslov in podpis prejemnika ter, potem ko je bilo blago dostavljeno, datum dostave;
(d)kraj in datum prevzema blaga ter kraj, določen za dostavo;
(e)splošno uporabljan opis vrste blaga in načina pakiranja ter v primeru nevarnega blaga njegov splošno uveljavljen opis kot tudi število pošiljk ter njihove posebne oznake in številke;
(f)bruto maso blaga ali njegovo drugače izraženo količino;
(g)registrske tablice motornih vozil in priklopnikov.
4. Za dokazovanje, da so bili izpolnjeni pogoji iz tega člena, se ne zahtevajo dodatni dokumenti.
V nadaljevanju objavljamo pojasnila posameznih držav v zvezi s tolmačenjem opravljanja kabotažnih prevozov po 14. maju 2010:
Država | Objavljena pojasnila |
---|---|
Avstrija | Informationsblatt zur Kabotage in Österreich Kontrollblatt |
Belgija | |
Bolgarija | |
Češka | |
Ciper | |
Danska | |
Estonija | |
Finska | |
Francija | Informacija Ministrstvo za promet Vprašanja odgovori |
Grčija | |
Irska | |
Italija | Informacija Ministrstvo za promet |
Latvija | |
Litva | |
Luksemburg | |
Madžarska | |
Malta | |
Nemčija | Informacija BAG Informacija Ministrstvo za promet |
Nizozemska | |
Poljska | |
Portugalska | |
Romunija | |
Slovaška | |
Slovenija | |
Španija | |
Švedska | |
Združeno kraljestvo (UK) |
Pripeti dokumenti:
CIRCOLARE CABOTAGGIO.pdf
09040_DGITM_cabotage_routier_DEF_WEB_28_avril_10.pdf